Cultus Gymnasieskola i Uppsala. Den lilla skolan med det stora hjärtat!

Hej på er , kan börja med att säga att dagenblogg kommer ut idag antingen i video eller ba vanligt jag vet inte än vi får se inte fått tag på min kompis.

Men iaf så kom jag precis hem igen efter ett möte på cultus med mamma & tro mig den skolan SKAA jag komma in på den verkar hur skön som helst.
Som t.ex som man ska få göra i ettan (som dom fick göra)
1. Man ska få leka "hulliganer" på F16 en gammal flygplats för att polisen ska få öva
2. Spela offer när rökdykarna ska öva inne på Coop Forum i stenhagen.
3. Ha matte/idrott på brandstationen Viktoria
4. Skade markörer. Vilket innebär att man blev sminkad och man spelade skadeoffer t.ex brytit benet mitt på stora torget då ska man få ligga där och så ska man göra det så svårt som möjligt för räddningstjänsten som ska få öva på massa saker.
5. Sista dagen i ettan så kommer man få åka igenom stan i ambulanser, brandbilar & polisbilar för att sen få visa vad man har lärt sig under första året i gymnasiet!

Värker sjukt kul och dessutom var rekorn super trevlig och charmig! :)
som tillexempel när mamma o jag skulle fråga en sak
så ropade jocke (en första års elev på skolan) på honom men han reagerade inte
så en trea ropade på honom och skrek
TÖNT då reagerade han så det va lite kul så vi fick mkt skratt när man snackade med rektor jocke och eleven jocke.

Så den skolan höjer jag verkligen till toppen och tänker hissa idag!

CULTUS GYMNASIESKOLA I UPPSALA !
Hoppas man har turen att få komma in på skolan också. Längtar redan efter att få resultatet och ska få komma in :) ska snacka med mina lärare m.m också om en sak sen som kanske kan hjälpa mig lite granna men vi får se hur det går med den saken.
Men jag håller tummarna verkligen och jag tkr ni läsare också kan göra det för mig !


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej!



Går på cultus, precis gått ut 1an, måste säga. Vi får INTE göra såntdär..aldrig gjort. Vi har varit på F16 en gång och lekt "demostaranter" vi är ute på viktoria en gång i veckan och gör brandmansgrejer. Men de grejer du skrev om har vi aldrig gjort..vill inte göra dig besviken, annars är det en bra skola! Fråga gärna nåt om du undrar :)

2011-06-12 @ 23:58:38
URL: http://ingridsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0