JAG VART DAGENS HJÄLTE FAKTISKT !

Idag va jag i skolan och tyvärr kunde jag inte uppdatera därifrån för idag så hade vi ett filmteam i skolan som filmade lektionerna & sen itervjuvade några eller hur det stavas. Filmen kommer att visas upp på gymnasiemässan till våren & så kommer den att vara upp på deras hemsida (min skola asså) samt youtube. Så tyvärr så kan alla ni se den , men jag tänkte lägga upp den på bloggen ändå faktiskt. Fast hur som helst.. På mattelektionen hade vi underbart kul, fyfan asså jag filmade lite granna av lektionen som jag tänkte visa er lite här längre ner.

Efter skolan drog jag och Frida ner till stan käkade gyros tallrik och sen mötte vi Madde och jag gav henne pengar sen tog vi bussen som kom 1 minut efter vi gjorde det & drog hem till mig. När vi kommer hem till mig så kollade vi på fuskbyggarna och dricker en varm kopp te. Super trött vart jag efter och det vart hon med så hon gick hem till sig men vi bestämde att vi kanske ska träffas senare. Men ska ju va med Emma idag igen.

När Frida drog sen så gick jag upp la mig i sängen och kollade tv lite granna sen la jag mig och läste ut boken jag började på igår kväll, super bra. Sträckläste den ! Dunder bok verkligen. MEN precis när jag lägger ifrån mig boken för att vila lite granna innan Emma messade mig så knackar det plötsligt på dörren och ja flyger upp ur sängen och ner till hallen och öppnar då står en man där och säger att en kvinna söker min mamma som har fått problem med sitt ben och kan inte gå och hon har sin hund med sig. jag tänkte ba "shit vafan mamma är inte hemma" men jag bestämmer mig för att säga att jag kan hjälpa henne hem. Så han går och säger det till henne och jag springer upp på mitt rum och tar på mig ytterkläder och så springer ut och försöker få henne att vilja stödja sig på mig och kunna gå hem.. (hon bor på samma gård som mig) men hon ville ist att jag skulle ringa på min andra granne så jag gör det men föräldrarna i huset kunde inte så pablo och simon fick hjälpa mig och dom tog hennes hund, kasse & väska medans jag hjälpte henne hem. Hon kom hem och hennes man kom hem liten stund efter. Nu har mamma vart där och kollat hennes fot för jag berättade för henne om vad som hände idag med det & hon sa att dom skulle åka till sjukhuset för hon kunde inte röra på hela benet. Mamma föreslog det till dom och dom hade redan bestämt sig för det så det va bra !


VIDEON IFRÅN MATTELEKTIONEN ! VÄRD ATT SE PÅ. URSÄKTA MITT GARV BARA



Nu ska jag dra ut med Emma hon är vid bommen och väntar på mig ! Men kom ihåg min frågestund , finns fortfarande chans att fråga frågor. jag har bestämt att jag svarar imorgon antingen i skolan eller efter skolan :) men jag skriver något inlägg senare. Puss så länge, !

Kommentarer
Postat av: amanda

svar; ahh men asso länka mig bland länkar oxå så länkar ja dig :)

2010-12-14 @ 20:42:41
URL: http://soere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0