min åsikt, mina ord, om tjejer. read it!

Den här minen gör jag ungefär varje gång jag blir irriterad på en brud. Händer otroligt ofta!
Nu ska jag vara 110% ärlig emot er, mig själv och alla utomstående. Så här ligger det till.
Jag har alltid varit en pojkflicka. Började när jag var yngre. Kom jätte sällan överens med tjejer, massa bråk och tjaffs hela tiden. Kanske berorpå att det var ett tjejgäng som började mobba mig när jag var ung, jag vet inte.
Började umgås med killar ett bra tag, leka med dom ute i skogen, klättra i träden, byggde hemliga kojor i skogen och sen lekte krig emot varandra.
Alltid när jag kom in efter en rast eller hem så var jag alltid den tjejen i klassen som kom in/hem skitigast, medans alla andra satt typ på en sten, hoppade hopprep, satt och snackade skit med varandra. Jag diggade livet med killarna och kom närmare dom tills den dagen då jag blev mobbad av ett par killar, anledningen minns jag inte faktiskt men det tog hårt på mig. Nu i dagens läge har jag respekt för tjejer men jag låter INGEN tjej komma för nära inpå mitt liv. Jag har tjej kompisar, det har jag och jag älskar dom. Har 3 helt underbara nära vänner till mig som är tjejer , men ändå kan jag inte snacka med dom tre om allting.
Vi tjejer i dagens läge beter oss verkligen som riktiga omogna individer seriöst, jag kan sätta mitt ena ben på att INGEN där ute av oss tjejer INTE har snackat skit i våra liv. Det är så otroligt många som säger "jag snackar aldrig skit jag går rakt på sak" men nej det gör du inte faktiskt,
du snackar precis lika mkt skit som den/de du har bråkat med. Ska jag förklara varför? Jo för att om du sitter och berättar om ett bråk du har varit med om och sen eventuellt kryddar historien lite mera och sen svarar din kompis du snackar med om vad hon tycker om bråket sen så fortsätter det så på det spåret.
(alltså dett gäller även mig så pikar inte ut andra och får mig själv att se perfekt ut om ni tror det)
Jag har både hört & sett & även varit där själv då man säger att man inte är den bruden som snackar skit om andra för det är bara omoget , men kom igen ?! Ur min synvinkel så tycker ALLA tjejer att man är mognare än dom andra. Men såhär är det, man mognar inte upp, man lär sig bara stå på sig själv.
:)
Därför umgås jag nu för tiden mest med killar! Dom kan ta saken med egna händer :love:
Kommentarer
Postat av: Olivia Wirne

Verkligen sant!

Jag blir bara glad när någon kommenterar :D Ha en bra dag, Kram!

2012-05-08 @ 17:13:18
URL: http://oliviawirne.blogg.se/
Postat av: Olivia Wirne

Jo det beror väl på, men ja oftast gör jag det haha :) Hurså? Du får supergärna skriva till mig på facebook istället! Kram <3



http://www.facebook.com/olivia.wirne

2012-05-08 @ 17:19:38
URL: http://oliviawirne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är precis likadan, o tänker likadant!

you go girl!

2012-05-08 @ 19:19:33
Postat av: Anonym tack

det stämmer så enormt mycket av det du skriver. men jag vill bara tillägga att de killarna jag känner snackar lika mycket skit som tjejerna. så det kan nog vara lite olika beroende på vilka personer det är. och du har rätt om att inte lita på någon. jag går efter ordspråket “Never be dependent to anyone in this world, because even your own shadow leaves you when you’re in darkness.” peace out ;)

2012-05-08 @ 22:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0