2010's BILSEMESTER I BILDER, TITTA & NJUT

PERSONLIGA BILDER (MEST TONI&JAG) ;


Beppemuseet i Strömsund, där vi alltid får gratis fika pågrund av att
pappa hjälper Camilla (beppes dotter) med att fixa material som hon
kan sälja eller ha kvar själv hemma hos sig i sthlm.

Utanför porten på museet :) jag är lite längre än Toni dära. Ser ni ?

Älskling & pappa käkar frukost

Blåbärsplockning vid en fikaplats. Vi ville ha blåbär till fikat också =)
Mumms & ge mig sommaren igen.

Puss på världens vackraste pojkvän, Toni!

Vi stannade bara för att ta lite kort & jag som vanligt plockar med mig
stenar när jag är på semester.

En osminkad men väldigt lycklig Sofie på en rastplats närmare Norge
& det kom en buss med flera turister ifrån Ryssland som stannade där
vi stannade och tog massa kort m.m , en man tog kort på mig ! Mysko.

Bilden tagen ifrån samma plats men nu ser man hur bakrunden ser ut.
Vad tycker ni ?

Världens sötaste par!

Världens sötaste par + bakrunden =)

Älskling fotograferar någonting med sin mobil, jag venne vad?
Landskapet troligen.

Älsklingen & jag på en fikaplats på en blåsig och väldigt kall plats.
men det va fint ändå ! & härligt att höra vågorna som slår in emot stenarna
på stranden. Det va lite mysigt, men som sagt var kallt.

Vi utanför en sovenirbutik i Norge & där stod ett väldigt sexigt troll som
vi tog kort med. Det va lite nice faktiskt!

Den dära hunden va guld värd när han levde.
Han vart norges maskot i kriget om jag förstått det rätt och han har räddat
2 liv & när han dog så fick alla barnen ledigt för att hylla honom.
På Bamses begravning (hunden) så va det 800 st som följde honom till
graven. Han fick begravas som en riktig marinsoldat ifall jag minns rätt.
När han va under jorden så hade han huvudet vänt emot Norge!

Älsklingen & jag högsuppe i Norge, även kallat Nordkap & vi hade så
himla tur med värdet för det brukar
ALDRIG vara sol där uppe vid den
tiden på året som när vi kom upp. Mest blåsigt kallt och rengnigt som
det va när vi kom upp dit dagen innan.

Vi vid den dära saken som stod längst ut på Nordkap.

Pappa på samma ställe.

Här kan ni se. Solen går aldrig ner där uppe. Den studsar nästan bara vid
horrisonten sen upp igen. Men det är sällan, det är bara några få som
lyckats sett det dära. Vi såg aldrig det, för det va dimmigt när vi kom dit
men vi hade som sagt var soligt men blåsigt väder dagen efter.

jag iväntan på att Toni ska pissa fortare, han va borta länge :)

I love you darling.

påväg tillbaka till sverige igen eller påväg tillbaka samma väg som vi kom
så stannade vi vid en strand vid ishavet och kollade runt, jag hittade massa
saker.

Jag som plockar upp resterna av en igenomskinlig manet, den va häftig
att hålla i. & en massa fina snäckir som fanns i tongen som åkt upp på
land.

pappa ska kolla ifall han kan bada i år igen, han badade ju 09 i ishavet
medans Toni står där och sägerg att han ska springa och skynda sig
att han inte ska vara en sån fegis m.m..

Pappa som börjar tappa känseln i fötterna. det va alltså då inte mera
än 10 grader i vattnet om inte kallare..

Tonis tur och han går ut bestämd som fan men han ....

Skriker också för att det är så kallt & går upp igen , men vita fötter

Medans jag står och skrattar åt dom båda två som vart i vattnet
och sen försökte dom övertala mig att gå i men då hade jag vart
tvungen att dra av min jeansen och strumpbyxorna. Hade ingen lust
att gå i troser ner i vattnet, jag hade säkert ramlat bara för att jag är jag.

Fina snäckskal ifrån min fyndjakt.

Två fina skal ifrån två små sjöborrar.

Vi vart hungriga efter några timmars åkande i bilen så vi stannade
och gjorde TE/Kaffe & smörgosar vi en fin utsiktsplats över havet
och några små öar.

Ser ut som han inte sett mat på as länge, om man tänker på hans min ?

En morgon då pappa och Toni vaknade tidigt och jag sov.
Då gick typ toni iväg en liten bit och kollade runt & då tog pappa bilden
på honom när han va påväg tillbaka till bussen igen.

jag som sitter och läser på en rastplats i sverige, tror jag.. minns inte

Älskling på exakt samma rastplats men han hoppade på stenarna som låg
på kanten till ett stup nedanför honom. Man blev ju inte lite nojjig ?! :o


BILDER PÅ OMGIVNINGEN & LANDSKAPET ;


I sverige. Det hade regnat innan och så vart det regnbåge & den
speglade sig i vägen så vi stannade och tog kort. Lite häftigt.

Pippifågel

Vägen vi åker på, kullar, berg & vatten nedanför.

Vägen & en fin solnegång.

Same here.

Häftig liten kulle men dimmigt vare där.

Solnedgång.
Helt magisk bild, visst är den ?!

Himlen rakt ovanför våra huvuden.

Uppe på nordnap, man ser mig och toni längst bort om man kollar noga.

Det va förbannat äckligt jävla högt, jag höll i Tonis hand så han nästan
inte fick någe blod i handen.

renar fanns det överallt vart man än kollade men dom hära två va ju
lite förunderliga. Dom gick över vägen sen tillbaka och så stannade dom
där för ungen ville käka och sen fortsatte dom över vägen igen.
Det vart kö bakom oss för dom där små inte flyttade på sig hur man än
gjorde. Söta!

Ishavet, vågorna rullar in.

Ännu en solnedgång

Lite träd, massa vatten & fjäll + berg

Nästan två meter djup snö på dom dära fjälltopparna, viste ni det ?

Fint när solen lyser igenom molen sådära.

En liten ö. Och om ni undrar vad det bruna är så är det tång.

Våran väg hem ...



Nu har ni fått se dom flesta bilderna iaf. Detta vart ganska många mellan 40-50 stycken men det tkr ni säkert bara är roligt ? =).. Ni ska få mera bilder nu 2011 efter sommaren, det lovar jag.
Fast då kommer jag uppdatera varje morgon och varje kväll med text och bilder, så då får ni följa resan varje dag ist för att få såhära nästan ett år senare liksom :p

Kommentarer
Postat av: mysan

fin bilder :)

hade också tackat ja om det inte va nåt som kom i mellan tyvärr som nu :(

kramis

2011-02-11 @ 15:12:45
URL: http://myedenvad.blogg.se/
Postat av: Sandra

tack så hemskt mycket! detsamma hörru, grymt vackra bilder :)

2011-02-11 @ 16:37:59
URL: http://sandraslifestyle.blogg.se/
Postat av: Lars Ulwencreutz

Tackar för berömmet av bilderna =)

Måste dock rätta några faktafel. Sakerna jag fxat åt Camilla har varit till själva museét och hon bor där året om och inte i Stockholm.



Rastplatsen med de ryska turisterna var inne i Norge eller möjligen Finland. Vi åkte fram och tillbaka över gränsen där några gånger så jag är inte säker. Men Norge är troligast. Fågeln som satt på kättingen är tagen på samma ställe.



Vattnet där jag och Toni försökte bada var INTE 10 grader. Det var mindre än +4. Skulle gissa på 2-3 grader.



Och var har Du fått två meter ifrån? Det kan vara mycket, mycket mer snö än så på topparna. På bilden är det dessutom en glaciär, dvs stänfig is, och den är betydligt mer än två meter.



Och Dina läsare hade ju inte behövt vänta ända till nu på bilder från resan om Du orkat fotografera lite själv också =) Eller så kunde Du ha lagt ut mina två filmer därifrån.



Kram på Dig!

2011-02-11 @ 17:07:27
Postat av: wilma

åh, va söta ni verkar vara :') & sjukt fina bilder!

de måste vart jobbigt att ladda upp alla, eller? haha:)

2011-02-11 @ 23:37:14
URL: http://wilmaalinnea.blogg.se/
Postat av: mathilda :)

Jättefin blogg!:)

Allt bra?



Kolla & kommentera gärna min blogg: mathildafredlund.blogg.se

2011-02-11 @ 23:53:02
URL: http://mathildafredlund.blogg.se/
Postat av: Kimsy

Vilka fantastiska bilder!

2011-02-12 @ 17:07:50
URL: http://kimsyvimsy.blogg.se/
Postat av: iiissa♥

vilka härliga bilder! gillar den med regnbågen :)

2011-02-12 @ 22:12:28
URL: http://iiissasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0