Om begravningen/dagen + lite bilder.

Nu är jag här igen och orkar skriva, vilket jag inte gjorde när jag kom hem.

Som sagt var..
jag var på begravning idag min barndomsväns mamma gick bort 3 april
och idag begravdes hon.
Under tiden i kyrkan så sa prästen en sak som jag fastnade för,
det lät ungefär så hära

"Terry är inte död, det är hennes kropp som ligger här framför oss alla. Hennes stjäl finns fortfarande kvar men har bara lämnat sin gamla kropp"

Något i den stilen sa han och dom orden fick mig att tänka om
det kändes verkligen som att hon va med oss där idag.

Efter att vi va i kyrkan så skulle vi åka vidare till vaksalakyrka,
där skulle hon läggas under jorden. Begravas!

Det va så otroligt fint gjort allting, blommorna va helt underbart
fina & sen sången i kyrkan va också fin, man började gråta så fort dom
började sjunga.

Efter hon vart ner hissad ner i botten på hålet som va upp grävt så
skulle man åka tillbaka för att äta mat och sen prata om terry inför
alla om man ville det.
Jättefina ord sas om henne idag under den sermonin. Ord som
fick en att sakna och tänka!
Du kommer alltid finnas med oss Terry. Angelica & Stefan älskar dig,
dina trogna barn.

Och Angelica, du va stark idag. Stefan också !
Jag älskar dig.



Min & Petras blommor









Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, började också gråta när jag va där och Angelica va verkligen hur stark som helst!

<3

2011-04-29 @ 00:55:09
URL: http://everypartofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0