Min påskhelg

FREDAG ;

Gjorde vi inte så mkt för vi hade bestämt oss för att släppa men senare fram emot kvällningen så drog vi oss vidare till Enköping där vi vart upp plockade av Tonis pappa så vi åkte och handlade mat. Efter det kom vi till deras sommar stuga packade upp allting & jag fixade i ordning rummet där toni o jag skulle sova , sätta på sängkläder och sånt dära sen va det dags för mat.
Efter maten så gjorde toni sitt första rörmokarjobb , han fixade någon vattenläka i duschen. Och jag plockade in björklris och vitsippor som fick stå på borden där inne som deras mormor bad mig ;).. hehe !
Senare emot kvällningen 23:00 så badade toni och jag bastu och jag klarade inte av att sitta där inne länge så jag typ dog efter ba 10 minuter fast det inte va så varmt (enligt toni) alltså det va 85 grader! Han har suttit när det vart 110 grader då räkan tim o johan o han tävlade.
Fast iaf sen vart det sängdags och tv tittande sen somnade vi runt 1 tiden eller någonting, minns inte det så väl!

LÖRDAG ;

Idag va det hårt slit som va först på att göra listan, toni och jag fick reffsa löv på framsidan och sen bära iväg löven i en stor kasse till komposten och det fick vi göra i kanske en timme höll vi på med det. När det va klart så skulle vi hjälpa ted att elda men det gick som det gick, höll på att orsaka skogsbrand HAHA och när jag skulle ta vattenslangen för att blöta kanterna av elden så brände jag armarna så annelie gav mig någon salva som gjorde så mina armar inte va så röda och inte brände, tack för det.
Efter det va det lunch och vid lunchen så såg tuija tiger för sista gången unde dagen och vi letade som bara den efter honom tillsist sent på lördagen så orkade vi inte leta längre så toni och jag tog varsin ficklampa och gick till brevlådorna och hängde upp en lapp !
Sen gick vi och la oss, men det va en orolig natt. Iaf för min del, jag hade svårt att sova oh vaknade stup i ett av att jag trodde tiger kravsade på dörren och ville in , men det va bara en syn villa.

SÖNDAG ;

Jag vaknade ganska tidigt och väckte toni och vi checkade läget o kollade om tiger kommit tillbaka vilket han inte hade gjort :( men vi letade lite granna sen va det dags för arbete & vi reffsade hela framsidan men vi hann inte ta undan högarna för jag skulle tvätta bilarna sen vart det lunch och under lunchen så satt vi och pratade om rökning hela tiden & sen om typ att tim o toni inte va planerade o att inte jag heller va det eller tuija , fråga mig inte hur vi kom in på det ämnet men det gjorde vi iallafall på ngt sett :p haha !
Sen va det packa ihop som gällde, jag bytte kläder till klänning ifrån arbetsshortsen jag hade och ba bh och packade mina saker , toni gjorde detsamma. Sen skulle jag ut på baksidan vid bastun av någon anledning och då när jag går ut där så ser jag tigers rumpa och jag av ren chock ba skriker tiger kom fram och sen springer jag in för att hämta dom andra men när jag kommer tillbaka är han borta men jag va säker på att han kröp under huset där så toni och jag gick runt där och ropade och lockade på honom men han kom inte fram. Inte mkt att göra åt det så toni och jag och tuija åkte in till enköping för vi tog bussen därifrån.
Och när vi kommer hem så efter ett tag så messar tuija om att tiger kommit fram och mycket riktigt det va där jag sa att han hade gömt sig. Stackarn han måste vart där hela natten och vart rädd och ensam :( lilla plutten då.. Men framme är han iaf och tur är väll det, alla trodde att vi inte skulle få se han igen!

JUST NU ;

Nu har jag kommit hem till pappa och vi har kollat på deckaren tillsammans som går på ettan på söndagar som är ganska bra ! Men iaf så jag och toni har spelat skipbo och nu tänker vi lägga oss och se på "barnen på luna" sen blir det sova för våran del. Helt utslitna efter helgen.
Imorgon blir det att ta kort med pappa ute i tyttsbo tror jag det heter, ska bli spännande och se hur dom bilderna blev :)

Nu ska jag kolla min mail och sen ska jag dra, vi hörs :) puss och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0