LÄS & TA ÅT ER, LÄRDOM !

En person som har allting. Det dära utseendet , snygga kroppen elr underbara livet.
Är det dom vi ska kalla perfekta, livsnjutare lr mobbare ?
Enligt min åsikt kallar jag dom mobbare och livsnjutare. En livsnjutare njuter av livet
dag för dag och tar dagen som den kommer men är samtidigt en mobbare och kränker
dom som har det mindre bra i livet.
T.ex jag har hört många gånger "bara för att du inte har/kan..." hur många gånger får
man inte höra det av folk som bara vill kränka en ner till grunden ?
Jag har fått höra det
för många gånger nu så jag har lärt mig att säga emot. Säga emot är något alla måste
ta del av och lära sig. Man kan inte alltid ta ställning till dom andra, man måste tänka
på sig själv också, vad som är bra för en själv liksom. Hur många gör det?
Inte tillräckligt iallafall! Allt för få får uppleva ett normalt liv och nu i dagens läge mår
INGEN tonåring bra oavsett vad man säger så är det även nånting hos dom som sitter
inne i stjälen på dom och gnager innefrån.. Jag vet hur jobbigt det är att bära på saker
och ting utan att ha någon att snacka med. Men det jag vill ha ut mest av den hära texten
är att man måste ta emot hjälpen när man får den, har själv gjort misstaget att
inte ta emot den. Gör inte samma misstag som mig !
Jag vill även få ut att om någon klankar ner på er och massa skit säg ifrån våga stå
upp för er själva och inte sitta där och se liten ut och bara ta o ta..
Ni MÅSTE våga säga ifrån på skarpen, visa att ni inte är lika svaga som dom
som måste gå på en som är mindre eller mår hyfsat bra bara för att han elr
hon i fråga ska få må bättre fast i själva värket gör han eller hon inte det.

Ta vara på det jag säger , jag säger det av egen erfarenhet.
Så jag vet vad jag pratar om. Det lovar jag !

Kommentarer
Postat av: Viktoria♥

hur mår du idag då? :)

2010-11-23 @ 16:50:48
URL: http://viktoriiaz.blogg.se/
Postat av: Ella Schelin - bellida.blogg.se



Bra text, eller vad man nu ska säga.. Man ska våga säga emot! C=

2010-11-23 @ 17:42:52
URL: http://bellida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0