LÅT INTE MITT NAMN GÖRA ER KÄNT

Har tänkt på en sak på senaste tiden som jag tänker ta upp för er. Det handlar om rykten, skitsnack osv.. som just alla ungdomar i Uppsala lever på!

För er som lyssnar på rykten och skitsnack och verkligen tror på dom, ni mår inte bra. Rykten betyder att något inte är sant! "get to know me first, before you judge me from all the talk".
Såhär är livet i just Uppsala, eftersom att Uppsala är litet skapas rykten jävligt lätt, speciellt om man är tjej. Alla är relaterade till alla på något sätt, den är kusin med den som är eller har varit tillsammans med den som är bror/syster med den som är kompis med den och så går det runt sådär - Alla vet vilka alla är! Men det finns oftast en anledning till att rykten skapas, t ex om en tjej får "horrykte" så kan det bero på flera saker.. jag satt och prata med en kompis häromdan om just det här ämnet och vi kom fram till att tjejer som får horrykte kan ha en mörkbakrund. Hon kan ha blivit våldtagen och kan då ha fått tankar som "är det här det enda jag kan få?" eller "okej.. jag har blivit våldtagen nu känner jag mig äcklig och smutsig?" osv. På det sättet kan hennes självförtroende sänkas på bara en sekund och börjar därför ligga runt bara för att intyga sig själv att hon ser bra ut och att hon kan få vem hon vill. En tjej ska inte behöva vara med om en sån sak! Nu säger jag inte att ALLA tjejer som har rykte har blivit våldtagna för så är det verkligen inte, men det KAN vara så. Tjejer kan ändå ha såna tankar om sig själv utan att ha blivit våldtagen, hon kan ha blivit mobbad eller så är hon bara en sån person som har och har alltid haft dåligt självförtroende. Rykten kan också skapas pga svartsjuka & avundsjuka. Och om en kille vill ha sex med en tjej men tjejen säger nej kan killen bli sur och ändå säga till sina kompisar "ah jag hade sex med henne lalala" och då skapas som sagt rykten.
Något som är väldigt fel med allt det här är att killar får status om dom har sex med många tjejer och tjejer blir billiga schlynor eller som alla i Uppsala säger - horor! Killarna är lika mycket schlyniga och "horiga" som tjejerna är isf? Och om en tjej strular med tre killar på en fest samma kväll är hon schlyna, men om en kille har sex med tre tjejer på en fest är han "kung"?!
Och en till grej med allt det här, det är inte bara killar som skapar rykten, faktiskt så är det tjejerna som gör det för killar snackar inte på samma sätt som tjejer gör. Om tjejer börjar bråka snackar dom så jävla mycket skit och kryddar på historier som fan, killar gör inte sånt.. eller dom kan göra så men inte alls på samma sätt som tjejer. Tjejer som säger att killar bara utnyttjar osv har fel, för tjejer är likadana fast dom inte vågar erkänna det eftersom att då är dom äckliga schlynor.
Så länge tjejer kallar varandra för hora och schlyna och så är det okej för killar att också göra det. Vad jag har tänkt på är att INGEN vågar säga till självaste personen att den är det och det, utan nej den måste säga till 17 andra om vad den tycker och tänker om personen. På internet vågar dom stå för vad dom tycker men aldrig face to face - så snälla väx upp! :) Jag tycker att rykten är skit roliga, jag skrattar åt dom. Och dom som gör just sex till VÄRSTA grejen, asso att snacka runt om det och säga "ah jag hade sex igår" och säga "ah kolla den personen har sex med allt o alla osv.." det är just DOM personerna som ALDRIG får sex ;)
Och ett tips till er: säg inte till NÅGON vem ni har sex med, inte ens eran bästa vän.. det går inte att lita på någon, även om ni tror det.

 PS: Jag säger bara såhär till er som snackar skit och sprider rykten: tack för att jag är erat centrum i livet det betyder mycket för mig eftersom att ni verkar älska mig så pass mycket att ni verkligen måste snacka om mig dagligen - ju mer ni pratar om mig, desto mer älskar jag mig själv ;)



/ text av http://rebeccahamberg.blogg.se , läs den !

Kommentarer
Postat av: carolinhe med H

sv; tack så mkt :)

2010-07-31 @ 15:29:56
URL: http://carolinhes.blogg.se/
Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

Vissa folk har inget bättre för sig än att prata skit och starta rykten! Tragiskt!

2010-08-05 @ 20:27:07
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0