VARNING LÅNG INLÄGG : STALLTJÄNST + MERA

Kom precis hem ifrån kusinen.
Ställtjänsten va as jobbig. Jag fick göra allt sannas jobb förutom att mocka. Jag fick lägga foder i påsar gjorde sammalagt 13 påsar och väga så det va rätt kilo i varje till varje häst. Sen fick jag fylla på med hö i alla boxarna där sanna hade mockat klart sen fick jag sopa hela stallgången och sopa ut det och sen hjälpte jag med att ta in hästarna. Men medans jag höll på med fodret så hade jag iaf Toni men han lekte mest med en av stallägarnas hundar som hette Arvid, fett söt hund. Han tog även bilder medans jag jobbade med fodret, tänkte lägga upp dom bilderna så det kommer in lite nytt på bloggen :)..



jag jobbade häcken av mig medans toni fotograferar & vovven posar inför kameran. Seriöst , fett söt! Jag ville kidnappa hem den men det går ju inte.

Försökte få honom lugn, han hoppade hela tiden. En gång försökte han hoppa i påsen när ja hälde i allting i påsen. alltså han va skit busig och ville ha uppmärksamhet hela tiden.. :)

en av hästarna jag tog in. den största av dom alla typ & hon va as vacker. fine bilden är inte så fin men hon va verkligen fin & så va hon skit stor, fick knappt på henne grimman först ute i hagen för hon hade huvudet högt upp så jag fick stå på tå medans jag trök ner hennes huvud med ena handen sen samtidigt försöka få på henne grimman. men sen gick det bra :) tog även in en fölunge eller ah 3 åring tror jag han va och han va också stor. Ingen häst där va liten precis..


Sen när vi va klara där så åkte vi till axlunda gård där sannas mamma bor och så fick lägga in hö ännu mera , en stor jävla bal och jag hade verkligen ont i armarna men jag och sanna busade i höt med hästarna ett kort tag så det vart roligare då såklart och toni han bara stod och kollade på och njöt av att se mig arbeta som en galning -.- verkligen bussigt av honom. Aja sen fick jag ta ut sötaste nestor i hagen för han va inställd i en box inne i stallet men skulle tydligen ut. Det va en av hästarna jag lärde mig rida på och faktiskt den första jag galoperade på för er som ville veta.. Fast hur som helst så fick vi som jag sa kvällsfodra där uppe också men det gick betydligt mkt fortare än vad jag trodde för dom använde visst bara tre av hagarna.
Efter vi va klara där så åkte vi till affärn hanlade godis och läsk sen drog vi hem till sanna och duschade, underbart skönt va det så nu är jag ren och fräsch och luktar för hoppningsvis inte lika mkt häst och stall som jag gjorde innan :) det är bra iaf. Efter det drog vi hem till hennes farmor och farfar och va husvakt ett tag och såg på en film och käkade godis samt drack läsken vi köpte, mysigt värre men vi vart as trötta alla tre.. Sen skjusade hon hem oss och nu är vi hemma..

Så nu hade vi tänkte lägga oss i sängen se på en film eller bara sova för jag ser nästan dubbelt, är äckligt jävla trött i huvet och framförallt i armarna. Tro mig stalltjänst tar verkligen på krafterna. Men det va roligt och underhållande framförallt deras söta hund :) Men vi hörs senare idag och då ska jag säga till er vem vinnaren av veckans blogg är :)..

RÖSTA PÅ I VECKANSBLOGG OCKSÅ. LÄNKEN HITTAR NI LÄNGRE NER UNGEFÄR TVÅ INLÄGG NER ! KLICKA PÅ DEN OCH RÖSTA PÅ NUMMER ETT FÖR DET ÄR JAG. KOM IGEN NU TROGNA LÄSARE. RÖÖSTA!

Kommentarer
Postat av: Ninie

sv: varsågod :) är allt bra med dig? :)

2010-12-12 @ 11:00:06
URL: http://ninies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0